Idag pratar vi Shamponering!

Ja, mina vänner. Att tvätta håret är inte en barnlek, de är mycket man ska veta.. Till exempel så ska man hitta det Shampo som passar dig bäst. Själv använder jag GOLDWELL för torrt och skadat hår.



Hur tvättar du håret då!?

1: Shampo! Tvätta håret, Massera in de i hårbotten och "gnugga" ordentligt.
-Skölj ur och gör samma igen.
(För första gången när du tvättar med shampo så löser du bara upp fettet, och andra gången tvättar du bort de!)

2: Inpackning! I topparna, om du använder de i hårbotten så blir huvudet mer fettigt och de kan uppkomma mjäll.
-Låt sitta i 5-15 min och skölj sedan ur.

3: Balsam! För att släta ur håret och göra de glansigt och lent.

När du handdukstorkar ska du hellst inte gnugga med båda händerna, utan bara klämma ur vattnet och möjligen gnugga lite i hårbotten (försiktigt). ALDRIG sätta upp en handduk på huvudet. De bryter mycket på håret. Och håret är extra känsligt när de är blött.

Kamma försiktigt igenom de och sov ALDRIG med blött hår. Och ALLTID fläta eller flätor..
De är då mina tips om bra hårvård!!

Besök: www.Lyko.se

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0