Makeup och chill

Idag har vi haft makeup i skolan då vi gjorde sotning med endast SVART färg!



Här är min sotning på amanda!!

För att få en perfekt sotning behöver du följa några enkla steg:

1: Lägg såklart en bas, om du ska ha till fest så passar fetsmink bäst då de håller HELA natten och du kan t om sova med de och se lika bra ut morgonen efter.. Men de är ingen rekomendation att sova med smink då de kan uppkomma finnar och andra orenheter..

- Basen alltså, plus fixeringspuder!!

2: Lägg en bas skugga på hela locket. Inte för mörk utan mer naturlig.

3: Lägg en SVART skugga på hela locket, till globlinjen, men "spara" lite i ögonvrån..
- Börja sudda!!

Mitt tips är att alltid sudda från ögonvrån och innåt i cirklar! Så att du har kontroll över färgen!

Jag kan lägga ut bilder på alla stegen sen, men du kan ju försöka dig fram så länge!
Nu ska jag chilla med mina vänner!! =)
ENJOY!!

puss

Kommentarer
Postat av: tanja

snyggt, du måste lära mig! haha

2010-02-17 @ 10:13:50
Postat av: Beautyprincesss

De ska jag göra! :)

2010-02-22 @ 07:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0